Pirmoji diena: projektas įsibėgėja…

     Projektas prasidėjo… pasižvalgykime po įvairius kampelius ir pamatysime, kaip gimnazistams sekasi gimnazistams, kokiais atradimais jie džiaugiasi, su kokiais sunkumais susiduria.


      Moksleiviai, kuriantys stendą, turi parašyti apie kiekvieną iš savo klasės grupių: aprašyti jų darbo eigą, įspūdžius ir nuotaikas. Ši darbo dalis yra labai atsakinga ir sudėtinga – ne visoms grupėms pavyksta aiškiai išreikšti savo mintis ar nupasakoti darbo eigą. Dėl to stendo kūrėjams reikia gerokai pasistengti, kad išgirstų iš visų bent po kelis sakinius. Kai kurie kuriantieji yra itin sutrikę – tik šiandien sužinojo, kad jiems reikės ne tik stende pateikti trumpus grupių darbo aprašymus, bet ir nupaveiksluoti kiekvienos grupės darbą. Tad 2a klasės vienai mokinei teko sugrįžti namo ir pasiimti fotoaparatą. Be to, stendai turi būti ne tik informatyvūs bei estetiški, tačiau ir įdomūs – projekto dalyviai jų kraštus ne tik įdomiai išpjaustė, bet ir pasistengė gražiai nudažyti. Kai kuriems mokiniams praverčia jų patirtis vasarą, kaip kad dažytojo darbas. Dabar, kai reikia kruopščiai nudažyti tą patį stendą, skirtą straipsniams, įgudusios rankos puikiai suvaldo šiurkštų teptuką ir idealiai padengia dažu faneros lentą.


     Vitražams mokiniai turėjo pasiruošti dar prieš patį projektą, mat jiems reikės skirti itin daug laiko. Moksleiviai, pasirinkę šią veiklą, turėjo gerokai pasukti galvas, kaip įsivaizduoja savo vitražus ir juos nupiešti. O šiandien, pirmąją projekto dieną, jie jau piešė patobulintus, mokytojos pataisytus eskizus dažais. Sulaukę, kol jie išdžius, ketina dar šiandien išpjaustyti juos popieriaus lape, o paskui savo karpinius apibraižyti ant kietesnės medžiagos ir taip pat išpjaustyti.

     2b jau turi sukūrusi linksmą filmuką savo tema, tačiau jį dar reikia patobulinti – kai ką pridėti, kai ką pašalinti. Klasės auklėtojas Alius Avčininkas padeda mokiniams suprasti, ką svarbu paminėti filmuke, ko iš savo mokinių tikisi. Jis džiaugiasi jų kūrybiškumu, tačiau pastebi, kad reikėtų įdėti daugiau svarbios informacijos klasės tema – „Ateities Vilnius“. Kiti klasės mokiniai supranta, kad reikia išsiaiškinti ne tik tai, kokie architektūriniai ir kultūriniai projektai yra numatomi ateityje Vilniuje, tačiau ir patiems pasitelkti savo fantaziją ir atskleisti ateities vizijas.

     Skaitykloje gausu knygos puslapių kūrėjų – vieni kuria puslapių struktūrą, iliustracijas, mąsto, kaip išdėstyti informaciją, o kiti yra atsakingi už puslapiuose pateikiamos informacijos surinkimą. Vienos klasės moksleivė teigia, jog šių darbų pasiskirstymas ir buvo pati sunkiausia dalis – vieni nežino, kur galėtų labiau atsiskleisti, o kiti – ką jiems įdomiau būtų daryti. Nors ir reikia kiekvienos klasės grupei paruošti du A3 formato puslapius, jie reikalauja itin daug darbo: iliustracijos turi būti prasmingos, o tekstas – atspindėti pačią temos esmę. Visus tekstus padeda redaguoti lietuvių kalbos mokytoja R. Petrauskienė.

   2c klasės mokiniai neslepia, kad nors ir klasėse vyrauja šioks toks chaosas, mokykloje jaučiasi jaukiai, todėl dirba apimti geros auros.  Taip pat jie džiaugiasi geranoriškai nusiteikusiais mokytojais, kurie, iškilus bet kokiems klausimams, iškart išsamiai į juos atsako. Istorijos mokytojas Robertas Ramanauskas pastebėjo, kad mokiniai dažnai nesupranta, jog turėtų rinkti informaciją apie savo temos visumą, o ne gilintis į jos detales.  Jis pataria mokiniams, kad jie turėtų suprasti, kokią žinią nori siųsti auditorijai ir kalbėti piešdami savo aptariamo objekto ,,paveikslą“, kaip kad, pavyzdžiui, šiemet apie Vilnių.

     Rytoj pradėtus darbus tęsime,  tobulinsime ir rengsimės pristatyti draugams. Antroji diena daugeliui būna kūrybingiausia. Nepasiduokime gripui. Mus valdo mūzos ir entuziazmas.

Ugnė Petkevičiūtė, 2E kl.