Projektas prasidėjo… pasižvalgykime po įvairius kampelius ir pamatysime, kaip gimnazistams sekasi gimnazistams, kokiais atradimais jie džiaugiasi, su kokiais sunkumais susiduria.
Moksleiviai, kuriantys stendą, turi
parašyti apie kiekvieną iš savo klasės grupių: aprašyti jų darbo eigą,
įspūdžius ir nuotaikas. Ši darbo dalis yra labai atsakinga ir sudėtinga – ne
visoms grupėms pavyksta aiškiai išreikšti savo mintis ar nupasakoti darbo eigą.
Dėl to stendo kūrėjams reikia gerokai pasistengti, kad išgirstų iš visų bent po
kelis sakinius. Kai kurie kuriantieji yra itin sutrikę – tik šiandien sužinojo,
kad jiems reikės ne tik stende pateikti trumpus grupių darbo aprašymus, bet ir nupaveiksluoti
kiekvienos grupės darbą. Tad 2a klasės vienai mokinei teko sugrįžti namo ir pasiimti
fotoaparatą. Be to, stendai turi būti ne tik informatyvūs bei estetiški, tačiau
ir įdomūs – projekto dalyviai jų kraštus ne tik įdomiai išpjaustė, bet ir
pasistengė gražiai nudažyti. Kai kuriems mokiniams praverčia jų patirtis
vasarą, kaip kad dažytojo darbas. Dabar, kai reikia kruopščiai nudažyti tą patį
stendą, skirtą straipsniams, įgudusios rankos puikiai suvaldo šiurkštų teptuką
ir idealiai padengia dažu faneros lentą.
Vitražams mokiniai turėjo pasiruošti
dar prieš patį projektą, mat jiems reikės skirti itin daug laiko. Moksleiviai,
pasirinkę šią veiklą, turėjo gerokai pasukti galvas, kaip įsivaizduoja savo
vitražus ir juos nupiešti. O šiandien, pirmąją projekto dieną, jie jau piešė
patobulintus, mokytojos pataisytus eskizus dažais. Sulaukę, kol jie išdžius,
ketina dar šiandien išpjaustyti juos popieriaus lape, o paskui savo karpinius
apibraižyti ant kietesnės medžiagos ir taip pat išpjaustyti.
2b jau turi sukūrusi linksmą filmuką
savo tema, tačiau jį dar reikia patobulinti – kai ką pridėti, kai ką pašalinti.
Klasės auklėtojas Alius Avčininkas padeda mokiniams suprasti, ką svarbu
paminėti filmuke, ko iš savo mokinių tikisi. Jis džiaugiasi jų kūrybiškumu,
tačiau pastebi, kad reikėtų įdėti daugiau svarbios informacijos klasės tema –
„Ateities Vilnius“. Kiti klasės mokiniai supranta, kad reikia išsiaiškinti ne
tik tai, kokie architektūriniai ir kultūriniai projektai yra numatomi ateityje
Vilniuje, tačiau ir patiems pasitelkti savo fantaziją ir atskleisti ateities
vizijas.
Skaitykloje gausu knygos puslapių
kūrėjų – vieni kuria puslapių struktūrą, iliustracijas, mąsto, kaip išdėstyti
informaciją, o kiti yra atsakingi už puslapiuose pateikiamos informacijos
surinkimą. Vienos klasės moksleivė teigia, jog šių darbų pasiskirstymas ir buvo
pati sunkiausia dalis – vieni nežino, kur galėtų labiau atsiskleisti, o kiti –
ką jiems įdomiau būtų daryti. Nors ir reikia kiekvienos klasės grupei paruošti
du A3 formato puslapius, jie reikalauja itin daug darbo: iliustracijos turi
būti prasmingos, o tekstas – atspindėti pačią temos esmę. Visus tekstus padeda
redaguoti lietuvių kalbos mokytoja R. Petrauskienė.
2c klasės mokiniai neslepia, kad nors
ir klasėse vyrauja šioks toks chaosas, mokykloje jaučiasi jaukiai, todėl dirba
apimti geros auros. Taip pat jie
džiaugiasi geranoriškai nusiteikusiais mokytojais, kurie, iškilus bet kokiems
klausimams, iškart išsamiai į juos atsako. Istorijos mokytojas Robertas Ramanauskas
pastebėjo, kad mokiniai dažnai nesupranta, jog turėtų rinkti informaciją apie
savo temos visumą, o ne gilintis į jos detales. Jis pataria mokiniams, kad jie turėtų
suprasti, kokią žinią nori siųsti auditorijai ir kalbėti piešdami savo
aptariamo objekto ,,paveikslą“, kaip kad, pavyzdžiui, šiemet apie Vilnių.
Rytoj pradėtus darbus tęsime, tobulinsime ir rengsimės pristatyti draugams. Antroji diena daugeliui būna kūrybingiausia. Nepasiduokime gripui. Mus valdo mūzos ir entuziazmas.
Ugnė Petkevičiūtė, 2E kl.